Postari populare

Moscheea Jumeirah Moscheea Jumeirah este construita in stilul arhitectural din perioada fatimida - este permisa vizitarea turistica . Moscheea Jumairah a fost multa vreme simbolul orasului Dubai,pana cand a fost inlocuita de Marea Moschee cu un minaret de 70 m inaltime...

Read more

An image in a post Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam...

Read more

Home Purchase Loan We all dream to own a home, at some point in our lives. In fact, this is a major driving force or one of the goals we have ahead while working day and night and saving a good share of the earnings every...

Read more

Cauta in site

Portul traditional

Portul traditional

Localnicii sunt foarte mandri de traditiile si obiceiurile lor,iar religia constituie fundamentul vietii sociale de cel putin 5 ori pe zi ai sa auzi,in orice parte a Dubaiului te-ai afla,chemarea la rugaciune). Nativii Dubaiului se diferentiaza prin vesmintele ...

Read more

Cautare in acest blog

luni, 5 septembrie 2011

Discriminarea in Emiratele Arabe Unite



O sa ating de aceasta data un subiect mai delicat si anume - discriminarea. Iubesc aceasta tara, iubesc oamenii  acesteia caci fac parte din viata mea dar urasc discriminarea. Ca orice tara are partile ei bune dar si mai putin bune, iar astazi o sa incerc sa va arat si fata mai putin frumoasa a Dubaiului, in general al Emiratelor... Nu stiu daca astfel de lucruri exista si in celelalte state din Golf,dar as dori sa aflu !
Rasismul si discriminarea inca sunt prezente si in aceasta regiune, acest colt de "rai" numit Dubai. Este foarte urat ceea ce se intampla, dar din pacate nu exista inca nici o lege care sa scoata acest lucru murdar din societate. Islamul interzice cu desavarsire discriminarea si rasismul. Dar oare ma intreb cati dintre noi mai respectam ? 
In Emirate daca esti imbracat in kandoora sau 3baya, esti cu siguranta respectat si tratat diferit fata de ceilalti rezidenti. Femeile casatorite cu localnici stiu destul de clar despre ce vorbesc. Nu trebuie neaparat sa fii casatorita cu localnic pentru a vedea realitatea, este deajuns doar sa fi rezident, sa muncesti sau afaceri in Emirate ca sa poti descoperi si latura urata a Dubaiului...
Imi aduc aminte de o gluma ce circula acum multi ani, in care era vorba de un oarecare cetatean emiratez care calatoreste peste granite din diferite motive ( vizita, afaceri sau scopuri personale ). Atunci cand ajunge de ex in America, bineinteles ca nu-si da jos kandoora de pe el si fiind abordat pe strada este intrebat: " Tu de unde esti?" iar el raspunde mandru : " I'M A LOCAL " :))) El este "localnic" in orice tara se duce hehe 
Era un banc pur adevarat ! 
Unde este intalnita discriminarea, sub ce forme?
- in aeroporturi se vede destul de clar inca la intrare discriminarea - poarta speciala PT GCC si poarta pentru ceilati sarantoci ca noi de exapats. Urasc mereu sa intru pe porti diferite cand sunt cu familia mea - ei intra la GCC iar eu la expats :(
- in magazine, hypermarketuri, posta, banci, spitale,  localnicii / localnicele nici nu se obosesc a mai sta la coada daca casiera este tot localnica/localnic, foarte rapid sunt chemati la ghiseu inaintea celorlati clienti ( daca restul sunt expats ) sau chiar se formeaza un rand special exclusiv localnicilor. 
- carucioarele cu cumparaturi sunt impinse foarte repede la masina de catre angajatii hypermarketurilor daca cumva te vad imbracat in kandoora sau 3baya
- foarte greu o femeie care nu este localnica este acceptata de familia unui barbat localnic. Inca mai sunt familii cu astfel de mentalitati. Chiar daca vei avea marele noroc sa faci parte dintr-o familie de localnici din Emirate, tot vei simti o mica tensiune intre tine si ceilalti membrii a familiei ( rudele din partea sotului, mamei soacre sau socrului )
 - de regula localnicii nu se obosesc sa iasa si din masina si sa-si cumpere produsele de la grocery sau cafetarie. Tot ce fac este doar un strigat  si o atentionare catre vanzatorii indieni pentru ca produsele sa le fie aduse sub nas.
- cand vine vorba de munca - salariu discriminatoriu ,  localnicii / localnicele sunt oamenii cei mai bine platiti si au posturi puse deoparte exclusiv pentru tot neamul lor.. mai pe romaneste "pile"
 Nu numai pe strazi, in magazine, in aeroporturi gasim discriminarea dar si printre anunturile din ziare si citez: "Caut secretara flilipineza" " Servitoare indianca este cautata pentru o familie de indieni din Karama" "Angajam manager arab " "Candidatul trebuie sa fie east european"  "Compania noastra angajeaza femeie rusoaica care sa aibe experienta"... etc si exemplele continua. 



Sa nu va ganditi ca numai localnicii cei sunt "capul rautatilor" ... nu! 
Acest gen de discriminare exista si intre expati , este un fel de tensiune etnica. Rasfoiti ziarele cu anunturi, verificati anunturile lipite pe vile sau in cel mai rau caz intrebati-i pe prietenii vostrii daca au auzit sau avut parte de discriminare macar 1 data de cand traiesc in Emirate ...
Nu ma refer strict la discriminarea dintre o sotie de localnic si localnici (caci nu toti sunt asa ) dar in aceasta postare m-am referit la discriminarea pe scara generala incluzand-o si cea dintre expati.


Am ajuns la concluzia ca discriminarea nu este bazata neaparat pe nationalitate ci si pe zona de provenienta a oamenilor si de religie !


3 comentarii:

shakuka spunea...

foarte interesant..ma bucur ca ai atins acest subiect.. intr-adevar intrucat n-ai cum sa obtii cetatenia UAE,vei fi mereu un "expat"...insa poarta PT GCC!!! prea mult...
mai stiu ca indienii si filipinezii sunt vazuti la nivelul cel mai de jos..pe cand oamenii albi/europenii un pic mai bine :)

Mariyah spunea...

Ca sotie de localnic nu suferi de catalogarea de expat pt ca nu e decat in teorie sau in pasaport. Mereu am fost inregistrata de sotul meu la "local area" in contactul cu diferite institutii de aici.S-a ocupat el de tot, sincer eu sunt surprinsa de unele reguli si de faptul ca nimeni nu mi-a cerut vreodata sa-mi dau voalul jos de pe fata, sa ma identific ,cand am semnat documente extrem de importante.Putea fi oricine avea pasaportul meu.
Cand am ajuns in UAE si eram singura, da ,am stat si eu la coada cu expatii dar nu mi s-a parut o tragedie. Oricum sotul te poate introduce pe poarta gcc cu pasaport romanesc , nu comenteaza nimeni , lucru testat de mine la venirea din Oman.
Exista o tensiune intre expati si localnici , o simt si eu, mai ales ca in urma cu cateva zile, am dorit sa ma inscriu intr-un grup local al expatilor care organizeaza diferite intalniri. Am schimbat o serie de emailuri cu acea organizatie care imi raspundeau foarte rapid pana in momentul in care m-au intrebat de ce nationalitate e sotul meu, dupa ce am raspunslocalnic, nu mi-au mai raspuns. Evident, m-au exclus.
In general cei mai prost priviti sunt indienii , pakistanezii, apoi filipinezii, dar tot inferiori priviti sunt si arabii din Maroc, Siria, Egipt, Iordania.Toti localnicii care i-am intalnit se stramba daca incerci sa zici "uite, stiu pe cineva egiptean, e un om ok". Rar o sa vezi un localnic care are un prieten iordanian, sirian, egiptean.
Si aceiasi situatie discriminatorie si rasul acesta dupa nationalitate, e intalnit si in Kuwait si Saudi pot confirma deoarece cunosc localnici si acolo.Mai mult, acolo au cartierele lor unde locuiesc.Localnicii separat de ei, evident.
Ma rog.Pe mine nu ma impresioneaza atat de tare astfel de discriminari.Nici nu am nevoie mereu de tratatie preferentiala, mai ales ca nici eu nici sotul meu nu ne imbracam traditional in afara al ain-ului.Asa ca ramane sa ne caram singuri caruciorul pana la masina :))))))))))))))

uae fan spunea...

Mariyah si eu cand sunt cu familia mea mereu mergem la “local area” in diferite institutii, chiar si la aeroport m-au bagat la GCC impreuna cu ei de vreo 6 ori. Treaba cu portile separate nu este o “tragedie”, dar este o discriminare la adresa celorlate nationalitati care nu ar trebui tolerata !
Ca sotie de localnic esti catalogata de unii localnici sau localnice care nu-si mai vad lungul nasului,drept “tiganca” din cauza nationalitatii noastre ( si aici eu nu ma refer la cei din propria familie, prieteni sau rudele familiei). Din cauza invidiei si din cauza ca se simt un pic amenintate (ca ele raman nemaritate din caza ca le furam barbatii ), localnicele nu ezita nici macar pe strada sa-si arate ura fata de femeile expats care sunt casatorite cu localnici.O singura data mi s-a intamplat chiar in fata sotului sa fiu catalogata “tiganca romanca”
Nu stiu cum stau lucrurile in Al 3ain, dar in Dubai cam asa stau… Vrei sa-ti dau si expemplu clar? Hai ca-ti spun ce ni s-a intamplat odata. Eram cu sotul meu intr-un mall ca sa-mi cumpar 3abaya, in acel magazin erau cativa clienti dintre care si niste fufe tinere de localnice care nu ne mai scapau din ochi. Vazandu-ma putin cam alba fata de culoarea specifica a localnicelor, le manca probabil curiozitatea sa afle de unde sunt eu ... si uite asa s-au apropiat de noi si ascultau ce vorbeam eu cu sotul meu. Imediat dupa ce si-au dat ele seama ca nu sunt localnica de a lor, au inceput sa barfeasca, sa se strambe vizibil si sa rada in hohote. Fraierele nu stiau ca mai inteleg si eu araba :))) Si uite asa sotul meu a trebuit sa le educe putin si sa le tina un discurs de bun simt in magazin in fata publicului !
Tu probabil nu ai cum sa simti aceasta tensiune,deoarece esti inca nou venita, nu ai prea mult timp de cand te-ai stabilit in Emirate. Cu timpul vei vedea si te vei obisnui cu fetzele palide care te privesc din invidie sau prostie.
In legatura cu discriminarea intre arabi, nu o contest,de ani buni exista ! Totusi sa stii ca sunt localnici care au prieteni arabi egipteni,marocani, palestinieni, sirieni ,iordanieni si chiar indieni. Avem caz chiar in familia noastra si nu numai… aici totul depinde si de educatie si de mediul din care provine familia de localnici, nu toti au creierele spalate si au alergie la alte nationalitati :)
Acum vreo 7 – 8 ani exista si in Dubai un cartier special pentru localnici – zona Mirdif . Acum Mirdiful este o zona populata de toate nationalitatile. Ex in Al Mamzar zona era populata 80% numai de localnici, de cand au inceput sa se mute acolo indieni,filipinezi si africani,multi dintre localnici au renuntat la vilele lor in schimbul altora si s-au mutat in alte zone, numai pentru acest motiv !E prostesc dar adevarat, nu iti vine sa crezi, chiar o cunostinta din familia noastra s-a mutat din acea zona pe acest motiv .
Pe mine ma enerveaza foarte mult aceste mentalitati si gandeste-te ca discriminarea in randul localnicilor este profund vizibila si atunci cand vine vorba de o casatorie cu o persoana de alta nationalitate!Cate familii nu sunt deacord ca fiul lor cel drag sa ia de sotie o africanca, o romanca sau o indianca ??? Sunt destule astfel de familii , iti spun eu ;)
Al 7amdulellah ca eu sunt un caz fericit si poate mai sunt si alte persoane norocoase ca mine … :)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin